Het nieuw aangenkondigde mobiliteitsplan van Wervik en Geluwe kwam donderdag in de media.

U kunt het hier raadplegen op de website van de Stad Wervik of via deze link https://www.wervik.be/verkeersveilig/voorstelling-verkeersplan.

Oproep :

Met onze CD&V fractie gaan we volgende week het plan kritisch bekijken en onze ideeën, reflecties en opmerkingen bundelen om een advies te geven aan bestuur.  De gemeenteraad van 30 maart buigt zich er dan over.
Mocht u ons insteken willen geven, laat het ons gerust weten via onze gemeenteraadsleden :  Tom, Kristof, Els, Yves, Hendrik of Bercy of via: tom.durnez@wervik.be.

"Ondanks de zogezegde ruime aandacht voor "de inspraak van het volk" en "de vraag van het volk", lijkt het mij toch heel wat minder gedragen dan het ons voorgeschoteld wordt.  Er overheerst op dit moment vooral heel wat onwetendheid te meer er gecommuniceerd wordt dat deze plannen al in voege gaan vanaf 15 april.", aldus Tom Durnez.

Voor CD&V ligt de expertise vooral bij "de inwoners" zelf én niet alleen bij "de experten".

Maar geen gezaag en actie graag :

• Aan iedere groep die denkt voordeel of nadeel te hebben bij dit plan, een tip: vraag het plan op bij de stad, groepeer je met gelijkgezinden en maak ook een beoordeling van het plan met positieve en negatieve kanten.  Verstuur het naar info@wervik.be
  • Als bevolking, beroepsgroep hebt u een stem, gebruik die !
  • Mobiliteit heeft invloed op handel, op hulpverlening, op thuiszorg, op ontspanning, op onderwijs, op toerisme, ...

Een warme oproep aan iedereen, en ja, deel dit positief bericht gerust, zodat de boodschap aan iedereen kan gegeven worden. Laat van uw horen, bekijk het plan, en beoordeel het plan minutieus.Als CD&V gaan wij dit alvast doen !