Het OCMW van Wervik krijgt 8.893 € extra middelen om kwetsbare gezinnen in Wervik-Geluwe te steunen.

Angelique Rommelaere, raadslid in het Bijzonder Comité van de Sociale dienst voor CD&V : “ in de maand april was het aantal extra steunaanvragen in Wervik nog beperkt, maar we voorzien vanaf de mei een stijging van het aantal aanvragen bij het OCMW.”

Ook in Wervik zijn onze gezinnen zwaar getroffen door economische werkloosheid of door het moeten sluiten van hun winkel en activiteiten.

“We verwachten in het Comité dat mensen die anders nooit beroep doen op het OCMW, nu wel een steunaanvraag gaan richten tot het OCMW.  We moeten deze mensen helpen om zo vlug mogelijk hun normale leven weer op de rails te krijgen.   De middelen die we krijgen zijn enkel inzetbaar voor gezinnen die een inkomensverlies hebben ten gevolge van de Corona-crisis.  Met deze middelen kunnen we extra steun geven voor gezinnen die hun doktersrekening, energierekening en huur niet meer kunnen betalen.”

Het bijzonder comité van de Sociale dienst komt elke maand samen en buigt zich over de dossiers van mensen die steun aanvragen omdat ze het financieel moeilijk hebben.  Dit comité is in tegenstelling tot de gemeenteraad blijven vergaderen om de dringende dossiers te blijven behandelen en om de mensen niet in de kou te laten.

“CD&V ervaart een goede samenwerking in het Comité met alle partijen, zo komen de middelen op de juiste plaats terecht. Armoede is een zaak die we over de partijgrenzen moeten bestrijden.”, zo stelt Angelique Rommelaere (CD&V).

Deze middelen komen van de federale overheid.  In totaal voorzien Minister Ducarme en Minister Muylle 15 miljoen € extra toelage die via de OCMW’s naar de gezinnen die getroffen zijn door de Corona-crisis zullen vloeien.

Angelique Rommelaere
T: 0471 810915